De keuzedag

26 september 2017 - Malaucène, Frankrijk

Vanmorgen weer optijds eruit, want het was om 8:00u weer ontbijten en lunchpakketten klaar maken voor de dag. Deze dag had je twee opties, optie 1 was nog een tocht van ongeveer 100 km fietsen en optie 2 was de ochtend vrij tot een uur of half twaalf en dan met de bus naar Saint Rémy.

De bikkels van dinsdag 1De bikkels van dinsdag 2De toppers onder de groep hebben vandaag nog een kleine 100 km gefietst, ze hadden er ook erg mooi weer bij.

De rest, die dus voor optie 2 hadden gekozen, hebben dan ook in de ochtend verschillende dingen gedaan. Zo zijn er een aantal naar Malaucène gefietst om nog een souvenir of een cadeautje voor het thuisfront te kopen, er waren er ook die deze uurtjes nog lekker van het zwembad hebben genoten die bij het verblijf was. Ik heb na het ontbijt en het maken van het lunchpakket bewust gekozen om het deze ochtend even wat rustig aan te doen en ben ook in het appartementje gebleven en heb daar nog wat gerelaxt en ook mijn koffer voor zover het kon ingepakt.

IMG-20170926-WA0026IMG-20170926-WA0027Tegen 11:40u zijn we (optie 2 mensen) met de bus naar Saint Rémy gereden, waar we rond 13:20u bij het klooster "St Paul" aan kwamen. Na eerst een uitleg te hebben gehad van onze gids over de monumenten aan de overkant van het klooster, zijn we daarna de laan op gelopen naar de poort onder geregeld even stil staan bij schilderijen van Vincent van Gogh. Vincent van Gogh heeft hier dan ookIMG-20170926-WA0021 ander half jaar geleefd in dit klooster. De rondleiding duurde tot 14:45u, daarna kregen we nog een beschrijving/ plattegrond van Saint Rémy en zijn we Saint Rémy 1Saint Rémy 2door het plaatsje gelopen naar een bistro waar we nog getrakteerd werden op wat eten en drinken. Op de weg van uit het klooster naar het centrum zie je om de zoveel meter weer een schilderij van Vincent van Gogh met een beschrijving erbij.

Als we dan om 16:40u weer afscheid nemen van Saint Rémy, rijden we weer naar Malaucène terug. Bij het verblijf komen we om 18:05u aan, de meeste stappen nog even uit, de buschauffeur draait dan de bus. 20 minuten later als iedereen, inclusief de mensen van optie 1, in de bus zitten gaan we weer naar "La Loupiote" in Crestet. Daar krijgen we ook weer een goede maaltijd voor geschoteld, die uit friet met een stuk kip met saus en een toetje bestond. Vanwege de rusttijden van de chauffeur waren we om 20:45u weer terug op ons verblijf, we hebben toen 's avonds nog gezellig in het appartementje wat gepraat.