Het afdalen

25 september 2017 - Malaucène, Frankrijk

21950690_430776443990598_2557343075546293032_oNa het wachten op de laatste kanjers, gaan we nog met de hele groep fietsers op de foto met de vlag van onze hoofdsponsor. Ook deze foto is gemaakt door Guido.

Rond 15:10u gaan we (voor de fietsers die willen), weer in groepjes afdalen. Ik zorg dat ik nu bij het eerste groepje zit, we dalen af naar "Chalet Reynard" waar we dan ook weer wachten totdat de hele groep compleet is. Tijdens het wachten haal ik hier nog deze souvenirs.20171008_143806

Vanaf dit punt deelt de groep zich weer op, de beste fietsers gaan dan ook weer via Bèdoin en fietsen dan ook weer terug naar het verblijf. De rest die dan de afdaling naar Sault verder gaan doen (voor sommige begint het afdalen hier) gaan dan ook weer langzaam op pad, tijdens deze afdaling haal ik dan ook mijn topsnelheid van 53,3 km/ uur. Op het laatste stuk van deze rit moeten we nog even er flink tegen aan, omdat we de laatste 600 meter tot aan de bus nog eventjes goed moeten klimmen. Deze percentage is dan wel niet zo stijl als de laatste 1,5 kilometer van de klim tot aan de top, maar ik vond hem toch ook echt lastig. Dat zat hem er ook wel in omdat die helemaal aan het eind van het dalen zat, zodat ik niet gelijk kon over schakelen naar de juiste versnelling en de benen het even zwaar kregen te verduren.

Als we dan uiteindelijk weer allemaal bij de bus zijn en de fietsen weer zijn ingeladen gaan we tegen 16:55u weer terug naar ons verblijf net buiten Malaucène, daar komen we rond 18:20u dan ook weer aan. De groep die de afdaling via Bèdoin nam was toen ook al gearriveerd. We kregen toen weer tot kwart voor acht de tijd om wat voor ons zelf te doen, als dan iedereen in de bus zit rijden we naar Beaumont du Ventoux waar we bij bistrot de pays "La Fourchette du Ventoux" weer een lekkere maaltijd voor geschoteld krijgen

Voor de nieuwsgierige mensen hier de link voor de route: https://www.strava.com/activities/1201073098

1. Gerdien:
    8 oktober 2017
    Hoi William,
    Wat een prachtige prestatie heb je neergezet. Een mooie uitdaging in je leven, waar je jezelf goed hebt leren kennen. Gefeliciteerd met je behaalde succes.
    Bedankt voor het delen van deze nieuwe fase in je leven
  2. Mieke:
    9 oktober 2017
    Mooi die verslagen allemaal Wil. Vind het fantastisch wat je hebt gepresteerd! !!!
  3. Anneke:
    10 oktober 2017