Mijn eerste echte bergetappe "Gorges de la Nesque"

24 september 2017 - Malaucène, Frankrijk

Na een goede nacht rust vanochtend om 8:25u weer opgestaan. In ons appartement (nr.6) zaten we met z'n zevenen, Henk Zweerink, Vabio Bruil, Reinoud Lammers, Martijn Seinhorst, Rick Smit, Folkwin Hulshof en ik. Totdat we naar de tent moesten voor het ontbijt, 10:00u, hebben we nog rustig in de woonkamer en op het balkon gezeten en gezellig wat gepraat en koffie gedronken. Na het ontbijt hebben we ook gelijk onze lunchpakketten gemaakt, die in de kleine bus met ons mee gaat. Voordat we gaan nemen we nog deze videoboodschap op voor het wielercafé "Parijs is nog ver" in Doetinchem: https://www.facebook.com/355348164866760/videos/430167220718187/ Als we rond 11:55u dan echt opweg gaan naar Mormoiron, voor onze eerste etappe. Wat voor mij ook mijn aller eerste bergrit is. Een aantal kilometer voor Mormoiron halen we onze fietsen uit de aanhanger en zetten we onze sturen weer goed, ook kijken we de spanning van onze banden nog even na voordat we in eerste instantie in twee groepen gaan fietsen. Na een kilometer of 6 komen de groepen weer bij elkaar, omdat het vanaf dat punt wat drukker op de weg word word er besloten om ons dan ook op te splitsen in drie groepen, ik ga met de eerste groep mee die door o.a. Jos van der Leur word begeleid. Hij houd het tempo van de klim van '"Gorges de la Nesque" op een 16 tot 18 km per uur, wat voor mij een perfect tempo bleek te zijn. Een deel van de totale groep fietste ook het verzamelpunt boven voorbij, waardoor we gelijk een stuk moesten afdalen. Toen we uiteindelijk met z'n alle boven waren zijn we aan onze lunchpakketten begonnen die dus in de bezemwagen (busje) lagen. We zijn de zelfde weg die we naar boven zijn geklommen ook weer gaan afdalen, nu ging ik in het tweede groepje mee. Tijdens deze afdaling, wat dus ook daadwerkelijk mijn echte eerste afdaling was, bleef Annet de hele tijd een beetje bij mij in mijn wiel. Zij gaf dan ook zo nu en dan nog tips & tricks voor het afdalen, wat ik toch wel als erg fijn heb ervaren. Erg TOP Annet!!! Ook hebben we gezellig over dagelijkse dingen gehad, zoals wat mijn doelstelling was van "Tournesol 2017" en hoe het op mijn werk gaat. Zodra we weer met z'n alle bij de Touringcar zijn gaan er nog ongeveer 10 mensen terug fietsen naar het verblijf net buiten Malaucène, rond 17:30u hebben de rest hun fietsen dan weer in de aanhanger en zijn we ook op weg terug. Onderweg, al heel dichtbij Malaucène, halen wij deze bikkels weer in. Wij arriveren om 18:20u weer bij onze appartementen, waar we ons dan even gaan opfrissen en nog even zitten voordat we met de hele club naar Restaurant Pizzeria "La Loupiote" in Le Crestet gaan voor het eten. We krijgen spaghetti met apart de bolenaisesaus en kaas, heb er ook goed van gegeten, we konden ook nog uit verschillende toetjes kiezen. Ik heb voor de bananen-mousse gekozen wat ook voortreffelijk smaakte. Als we na het eten weer terug zijn bij onze appartementen, komt Maarten Reith me ophalen voor een interview voor in De Gelderlander. Voor de nieuwsgierige mensen naar de route, hierbij de link: https://www.strava.com/activities/1199690375 (vind het wel jammer dat Strava niet de hele route goed heeft opgenomen)

1. Jol.:
    4 oktober 2017
    Super ervaring! Knappe prestatie wat jullie hebben neer gezet.Leuk om te lezen.
  2. Rebekka:
    6 oktober 2017
    Wauw, dat doe ik je niet na!