De heenreis naar Malaucène (Le Mas des Amarens) in Frankrijk

23 september 2017 - Malaucène, Frankrijk

20170923_060715Het is 4:35u als ik op sta en mij klaar ga maken voor het avontuur, waar ik de afgelopen maanden naar toe heb gewerkt. Om 5:15u stap ik in de taxi die mij dan vervolgens naar onze opstapplaats brengt in Doetinchem, het is het Amphitrion. Als ik arriveer zijn er al enkele mede reizegers, rond 5:45u halen we onze fietsen van boven en nemen we nog wat te drinken. Zodra de bus met fietsaanhanger (OAD) vanuit Apeldoorn, waar een deel van onze club is opgestapt, aankomt gaan we onze fietsen en bagage in laden.

20170923_093720We vertrekken om 6:35u in de mist, met als chauffeur Teun. Rond een uur of kwart over acht als we tussen Venlo en Roermond rijden klaart het weer op en komt de zon te voorschijn. We rijden door tot aire de Sprimont, daar is onze eerste pauze van 45 minuten.

Om 10:20u vertrekken we weer voor het tweede deel van de route, die ons via Luxenburg naar Frankrijk brengt. In het plaatsje Metz is dan de chauffeurs wissel en krijgen dan Ton achter het stuur die ons de komende dagen door Frankrijk zal rijden.

Als we opweg gaan voor het derde deel van de rit, tegen 13:25u. zit er nog steeds een goede sfeer in de bus. In dit deel van de rit krijg ik ook contact met Maarten Reith, de verslaggever van De Gelderlander, die ons de komende dagen vergezeld.

Rond 17:30u arriveren we op aire de Saint Albain voor onze laatste pauze van de reis, na ruim 45 minuten vertrekken we dan ook weer voor deel vier en tevens het laatste deel van onze reis van vandaag. Onze bestemming is "Le Mas des Amarens", een appartementenverblijf nabij Malaucène.

Als we rond 19:10u dwars door Lyon rijden hebben we nog ruim 3 uur te rijden, we arriveren dan ook om 22:30u. Zodra we uitstappen kunnen we gelijk aanschuiven voor de BBQ, die door Erik en Peggy Van Landeghem (eigenaren van het verblijf) samen met vrienden voor ons is georganiseerd.

Na het eten krijgen we onze appartementen toegewezen, ik zit in appartement 6 samen met Henk Zweerink, Vabio Bruil, Reimond Lammers, Martijn Seinhorst, Rick Smit en Folkwin Hulshof.

Het was een lange dag en vanaf een uur of 16:30u had ik het reizen wel gehad, dank zei de goede sfeer die de hele reis door was in de bus heb ik ook het laatste stuk van de reis positief ervaren. Top Tournesollers !!!

20170923_23195720170923_232059In het appartement, op ons bed, kregen we ook nog een welkoms geschenk met brief en onze gesponsorde outfit.