Welkom op mijn reisblog!

22 september 2017 - Doetinchem, Nederland

Welkom op mijn reisblog! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

"OVERWIN DE KLIM"

Het motto van onze groep (Tournesol '17) welke bestaat uit 27 fietsers (wielrenners als mountainbikers) oftewel (ex) cliënten en begleiders van GGNet, ook zijn er deze dagen een fotograaf en een verslaggever van de Gelerlander bij. Overwin de klim! Letterlijk omdat we op maandag 25 september 2017 deze heroïsche tocht in de Provence (Frankrijk) gaan voltooien. Maar ook figuurlijk: vanwege psychische klachten hebben we geregeld met ups en downs te maken. Bewegen en jezelf motiveren en het verrichten van een grote prestatie draagt bij aan onze veerkracht en herstel.  De beklimming van de Kale Berg is een metafoor voor onze weg naar herstel, voor het overwinnen van zaken waarmee we in het dagelijkse leven worstelen.

We zijn sinds april 2017 in training hiervoor, zowel gezamenlijk als individueel. We nemen elkaar op sleeptouw, motiveren en stimuleren elkaar. Voor mij ook een goed sociaal aspect want ik heb er nieuwe contacten mee opgedaan. Dat is ook belangrijk voor mijn verdere herstel. Als ik dit kan, dan kan ik alles!  Het verleden blijft op de berg, het heden neem ik mee terug.

William

1. John:
    22 september 2017
    Beste William,
    Ik wens je heel erg veel succes met het beklimmen van de Mont Ventoux samen met je fietsvrienden. Voor jou betekent dit erg veel omdat je hiermee niet alleen een bepaalde onplezierige periode van 16 jaar wil gaan afsluiten maar ook een mijlpaal gaat neerzetten als start voor een toekomstig normaal, medicijnvrij en gezond leven. Het is je gegund. Je hebt bewezen dat je niets mankeert en ik hoop dat je met het volbrengen van deze tocht alles definitief achter je kan laten. De Mont Ventoux is daar een hele mooie plek voor. Laat je patiënten verleden achter op de berg en keer gezond weer huiswaarts zonder zorgen en stress. Deze mijlpaal zal je verdienste worden voor het harde knokken, het doorzetten, het voet bij stuk houden en er voor gaan. Het heeft hier en daar wat losgemaakt waardoor anderen je soms niet goed begrepen, echter je hebt bewezen dat je goed zat. Je hebt in jezelf geloofd en een resultaat neergezet wat je hele leven heeft veranderd. Men kan er niet meer omheen, je bent geen patiënt meer en het ook nooit geweest. Alles zal zich weer herstellen als jij de tocht hebt gereden. Men zal respect hebben voor je doorzettingsvermogen en juiste beslissingen. Ga ervoor!

Groeten,
    John